Nálunk a hallgató az első! Nemzetközi elismerésben részesült a Miskolci Egyetem minőségfejlesztési oktatási programja

írta Konyári György, 2019. március 25–énMegosztás: FACEBOOKMegosztás: TWITTERMegosztás: GOOGLE+

CAMPUS

„Minőség-Innováció 2018” címmel hirdetett pályázatot az EOQ Magyar Nemzeti Bizottság, a European Organization for Quality elnevezésű szervezet nemzeti képviselője. Az innovációs teljesítmények értékelésére nyújtott kiváló lehetőséget ez az évente meghirdetett nemzetközi szintű pályázat, amelyet Finnország államelnöke indított útjára 2007-ben, és amelyben 17 ország között Magyarország is részt vett.

Nálunk a hallgató az első! Nemzetközi elismerésben részesült a Miskolci Egyetem minőségfejlesztési oktatási programja

A Nemzeti Zsűri döntése alapján az oktatási szférábanműködő szervezetek kategóriában egyedüliként a Miskolci Egyetem lett Nemzeti Díjnyertesa „Teljes hallgatói életciklust lefedő tanulástámogatási rendszer a régió szolgálatában” elnevezésű pályázattal, és ez a döntés lehetővé tette, hogy a nemzetközi versenyen is induljon. Finnországon kívül a következő államok vettek részt a nemzetközi megmérettetésen: Baszkföld, Botswana, Cseh Köztársaság, Dél-Afrika, Észtország, Izrael, Kazahsztán, Kína, Lettország, Litvánia, Magyarország, Oroszország, Ruanda, Spanyolország, Svédország, Szváziföld és Zimbabwe.

A pályázatra 2018-ban összesen 464 innovációt neveztek be és közülük a24 legjobbat részesítették elismerésben a Díjátadó Ünnepségen 2019. február 27-én Pekingben, Kínában. A díjazottakat olyan bírálati szempontok alapján választották ki, mint az innováció újszerűsége, vevői orientációja, minősége, továbbá a benyújtó szervezet innovációs képessége. A nemzetközi zsűri tagjai a résztvevő nemzeti minőségügyi szervezetek elnökei és legfőbb szakértői voltak, akik egy előre meghatározott szigorú pontozásos rendszert alkalmaztak. A Sauli Niinistö, finn köztársasági elnök által aláírt okleveleket a résztvevő országok nagykövetei és hivatalos képviselői adták át a díjazottaknak. A 464 benyújtott innováció közül 55 került a döntőbe, és 24 díjat osztottak ki. A finalista pályázatok közé 6 magyarországi pályázat került, köztük a Miskolci Egyetem minőségfejlesztést megvalósító oktatási programja, amelynek címe: „Support system covering all phases of the student life cycle in the service of the region”.

A teljes hallgatói életciklust átfogó, az intézménybe való belépéstől az abból való kilépésig vizsgáló oktatási modell középpontjában a hallgató áll. A modell vizsgálja a hallgatók motivációját (bejövő, közbülső, kimenő)és elégedettségét kari és intézményi szinten. Az egyetem folyamatosan gyűjti, elemzi és használja a hallgatók visszajelzéseit, és ezek alapján akár a képzési programokat is átalakítja, például új specializáció bevezetésével, vagy egy tantárgy kettőről három félévre történő felbontásával. A Miskolci Egyetem fontosnak tartja a hallgatói lemorzsolódás mérséklését is, ennek érdekében rendszeresek a hallgatói kompetenciamérések, és emellett folyamatosan nyomon követik, hogy a hallgatók az ajánlott tanterv szerint haladnak-e. A felzárkózás elősegítése érdekében többek között szabadon választható tantárgyakat indítanak, amelyekkel segítik a felkészülést a kritikus tantárgyakra, illetve akár oktatóváltásra és oktatási módszertan változtatásra is lehetőséget biztosítanak.

A hátrányos helyzetű hallgatóka Görögkatolikus Roma Szakkollégium segítségével részt vehetnek szakkollégiumi programban, amelynek szerves része a hátrányos helyzetű hallgatók mentorálása és korrepetálása. A rendszeres kompetenciamérés azonban nem csak a lemorzsolódás csökkentését és a felzárkóztatást szolgálja, de a hallgatók tehetséggondozását és szakmai fejlődésének elősegítését is. A tehetséggondozás terén fontos a Tudományos Diákköri tevékenység, az öntevékeny csoportok támogatása, a hallgatók intézeti kutatásokba való bevonása. Az elmúlt években ilyen sikeres kiemelt hallgatói projekt volt többek között a Formula Racing versenyautó építése, a környezetkímélő pneumobil jármű készítése, vagy a kínai szuperszámítógépes verseny, amin Európából egyedüliként a Miskolci Egyetem hallgatói csapata vett részt. Az új oktatási modell fontos eleme a duális partnerekkel való szoros együttműködés.

A gazdasági, társadalmi élet szereplőivel való párbeszéd olyan képzési programok kialakítását teszi lehetővé, amelyben a külső partnerek meghatározzák az intézmény által fejlesztendő speciális munkaerő-piaci kompetenciákat, közös intézményi és vállalati tanterveket és tananyagfejlesztéseket.A Miskolci Egyetem az Észak-Magyarországi régió szellemi tudásközpontjaként csak akkor tudja a régiót szolgálni, a régió versenyképességének növeléséhez hozzájárulni, ha magasabb hozzáadott értékűszolgáltatást nyújt a hallgatók számára. A nemzetközi bírálóbizottság szerint a hallgatóközpontúság mellett a regionális szerepvállalás az, amely miatt a modell érdemessé vált a nemzetközi elismerésre.

CAMPUS: ajánló

az utolsó 4 cikk • összesen 414 cikkből

  • Rangos nemzetközi díjat nyert a Műszaki Földtudományi Kar „Grow Observatory” projektje

    Rangos nemzetközi díjat nyert a Műszaki Földtudományi Kar „Grow Observatory” projektje • 4 napja

    Jelentős elismerést kapott a Miskolci Egyetem részvételével futó nemzetközi Horizon 2020 kutatási pályázat, az Európai Földtulajdonosok Szövetsége (European Landowner’ Organization) „Land and soil management” díját ugyanis az idén a „Grow Observatory” projekt kapta.

  • Országos Miskolci Jogi Disputa Verseny

    Országos Miskolci Jogi Disputa Verseny • 13 napja

    2019. március 28-29-én a Miskolci Egyetem Állam-és Jogtudományi Karán megrendezésre került az első Országos Miskolci Jogi Disputa Verseny.

  • Kormányhivatali nyílt napot tartottak egyetemistáknak

    Kormányhivatali nyílt napot tartottak egyetemistáknak • 14 napja

    Március 21-én a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal Nyílt napot tartott egyetemisták részére, amely immár nyolc éves hagyományra tekint vissza.

  • Interjú Dr. Szabó-Tóth Kingával

    Interjú Dr. Szabó-Tóth Kingával • 16 napja

    Dr. Szabó-Tóth Kinga szociológussal, az Alkalmazott Társadalomtudományok Intézetének vezetőjével, nemzetközi dékánhelyettessel ültünk le beszélgetni az oktatási módszertanokról, a hallgatóság bevonásáról, az intézet megújulásáról.

Megjelenik havonta

5000 példányban

Felelős kiadó

Prof. Dr. Torma András rektor

Főszerkesztő

Konyári György

Szerkesztő

Tóth Evelin

Képszerkesztő

Kiss Viktor

Angol nyelvi lektor

Somogyi Gyula

Korrektor

Szenderák Bence

Munkatársak

Báthori Kinga, Boldizsár Csongor, Harangi Tünde, Kiss Viktor, Kerekes Bernadett, Keszi Bálint, Kovács Eszter, Nagy Tomi, Ozsváth Cseke Gergő, Rada János, Schäffer Anett, Szabadi Martina Laura, Stumphauzer Laura, Tóth Orsolya, Tóth Evelin

ISSN

2064-3691

Tel.

06-70-866-4618, 06-46-565-111/18-30