Nálunk a hallgató az első! Nemzetközi elismerésben részesült a Miskolci Egyetem minőségfejlesztési oktatási programja

írta Konyári György, 2019. március 25–énMegosztás: FACEBOOKMegosztás: TWITTERMegosztás: GOOGLE+

CAMPUS

„Minőség-Innováció 2018” címmel hirdetett pályázatot az EOQ Magyar Nemzeti Bizottság, a European Organization for Quality elnevezésű szervezet nemzeti képviselője. Az innovációs teljesítmények értékelésére nyújtott kiváló lehetőséget ez az évente meghirdetett nemzetközi szintű pályázat, amelyet Finnország államelnöke indított útjára 2007-ben, és amelyben 17 ország között Magyarország is részt vett.

Nálunk a hallgató az első! Nemzetközi elismerésben részesült a Miskolci Egyetem minőségfejlesztési oktatási programja

A Nemzeti Zsűri döntése alapján az oktatási szférábanműködő szervezetek kategóriában egyedüliként a Miskolci Egyetem lett Nemzeti Díjnyertesa „Teljes hallgatói életciklust lefedő tanulástámogatási rendszer a régió szolgálatában” elnevezésű pályázattal, és ez a döntés lehetővé tette, hogy a nemzetközi versenyen is induljon. Finnországon kívül a következő államok vettek részt a nemzetközi megmérettetésen: Baszkföld, Botswana, Cseh Köztársaság, Dél-Afrika, Észtország, Izrael, Kazahsztán, Kína, Lettország, Litvánia, Magyarország, Oroszország, Ruanda, Spanyolország, Svédország, Szváziföld és Zimbabwe.

A pályázatra 2018-ban összesen 464 innovációt neveztek be és közülük a24 legjobbat részesítették elismerésben a Díjátadó Ünnepségen 2019. február 27-én Pekingben, Kínában. A díjazottakat olyan bírálati szempontok alapján választották ki, mint az innováció újszerűsége, vevői orientációja, minősége, továbbá a benyújtó szervezet innovációs képessége. A nemzetközi zsűri tagjai a résztvevő nemzeti minőségügyi szervezetek elnökei és legfőbb szakértői voltak, akik egy előre meghatározott szigorú pontozásos rendszert alkalmaztak. A Sauli Niinistö, finn köztársasági elnök által aláírt okleveleket a résztvevő országok nagykövetei és hivatalos képviselői adták át a díjazottaknak. A 464 benyújtott innováció közül 55 került a döntőbe, és 24 díjat osztottak ki. A finalista pályázatok közé 6 magyarországi pályázat került, köztük a Miskolci Egyetem minőségfejlesztést megvalósító oktatási programja, amelynek címe: „Support system covering all phases of the student life cycle in the service of the region”.

A teljes hallgatói életciklust átfogó, az intézménybe való belépéstől az abból való kilépésig vizsgáló oktatási modell középpontjában a hallgató áll. A modell vizsgálja a hallgatók motivációját (bejövő, közbülső, kimenő)és elégedettségét kari és intézményi szinten. Az egyetem folyamatosan gyűjti, elemzi és használja a hallgatók visszajelzéseit, és ezek alapján akár a képzési programokat is átalakítja, például új specializáció bevezetésével, vagy egy tantárgy kettőről három félévre történő felbontásával. A Miskolci Egyetem fontosnak tartja a hallgatói lemorzsolódás mérséklését is, ennek érdekében rendszeresek a hallgatói kompetenciamérések, és emellett folyamatosan nyomon követik, hogy a hallgatók az ajánlott tanterv szerint haladnak-e. A felzárkózás elősegítése érdekében többek között szabadon választható tantárgyakat indítanak, amelyekkel segítik a felkészülést a kritikus tantárgyakra, illetve akár oktatóváltásra és oktatási módszertan változtatásra is lehetőséget biztosítanak.

A hátrányos helyzetű hallgatóka Görögkatolikus Roma Szakkollégium segítségével részt vehetnek szakkollégiumi programban, amelynek szerves része a hátrányos helyzetű hallgatók mentorálása és korrepetálása. A rendszeres kompetenciamérés azonban nem csak a lemorzsolódás csökkentését és a felzárkóztatást szolgálja, de a hallgatók tehetséggondozását és szakmai fejlődésének elősegítését is. A tehetséggondozás terén fontos a Tudományos Diákköri tevékenység, az öntevékeny csoportok támogatása, a hallgatók intézeti kutatásokba való bevonása. Az elmúlt években ilyen sikeres kiemelt hallgatói projekt volt többek között a Formula Racing versenyautó építése, a környezetkímélő pneumobil jármű készítése, vagy a kínai szuperszámítógépes verseny, amin Európából egyedüliként a Miskolci Egyetem hallgatói csapata vett részt. Az új oktatási modell fontos eleme a duális partnerekkel való szoros együttműködés.

A gazdasági, társadalmi élet szereplőivel való párbeszéd olyan képzési programok kialakítását teszi lehetővé, amelyben a külső partnerek meghatározzák az intézmény által fejlesztendő speciális munkaerő-piaci kompetenciákat, közös intézményi és vállalati tanterveket és tananyagfejlesztéseket.A Miskolci Egyetem az Észak-Magyarországi régió szellemi tudásközpontjaként csak akkor tudja a régiót szolgálni, a régió versenyképességének növeléséhez hozzájárulni, ha magasabb hozzáadott értékűszolgáltatást nyújt a hallgatók számára. A nemzetközi bírálóbizottság szerint a hallgatóközpontúság mellett a regionális szerepvállalás az, amely miatt a modell érdemessé vált a nemzetközi elismerésre.

CAMPUS: ajánló

az utolsó 4 cikk • összesen 451 cikkből

  • Számos jelenlegi és egykori oktatónk kapott kitüntetést Miskolc város napján

    Számos jelenlegi és egykori oktatónk kapott kitüntetést Miskolc város napján • 9 napja

    Régi hagyomány, hogy május 11-én, Miskolc város napján a város kitüntetésekkel ismeri el a miskolci polgárok és szervezetek kiemelkedő munkáját. Az idei kitüntetettek között kiemelkedően sok, 11 fő nem csak a városnak, de egyetemünknek is egykori vagy jelenlegi polgára.

  • Sajtómeghívó - Védőmaszkok átadása a Viola Időskorúak Otthonában

    Sajtómeghívó - Védőmaszkok átadása a Viola Időskorúak Otthonában • 11 napja

    A Miskolci Egyetem Egészségügyi Kara a jelenlegi veszélyhelyzetben a társadalmi felelősségvállalás jegyében - az önkéntes hallgatói segítő munkán túl – közvetítő szerepet is vállal a civil szervezetek között.

  • A járványügyi helyzetben is folyamatos a toborzás

    A járványügyi helyzetben is folyamatos a toborzás • 27 napja

    A Magyar Honvédség a koronavírus járvány miatt egyik napról a másikra munkájukat vesztett embereknek is szeretne alternatívát kínálni.

  • Egy miskolci az első százezerben...

    Egy miskolci az első százezerben... • 56 napja

    A Magyar Tudomány 2020. februári számában Gimesi Júlia beszámol a PLOS Biology című lapban 2019 őszén publikált elemzésről, aminek csatolmányában néven nevezik a „világ 100.000 legjobb kutatóját”. Az adatbankban találunk egyéb miskolci vonatkozásokat is.

Megjelenik havonta

5000 példányban

Felelős kiadó

Prof. Dr. Torma András rektor

Főszerkesztő

Konyári György

Szerkesztő

Tóth Evelin

Képszerkesztő

Kiss Viktor

Angol nyelvi lektor

Somogyi Gyula

Korrektor

Szenderák Bence

Munkatársak

Báthori Kinga, Boldizsár Csongor, Harangi Tünde, Kiss Viktor, Kerekes Bernadett, Keszi Bálint, Kovács Eszter, Nagy Tomi, Ozsváth Cseke Gergő, Rada János, Schäffer Anett, Szabadi Martina Laura, Stumphauzer Laura, Tóth Orsolya, Tóth Evelin

ISSN

2064-3691

Tel.

06-70-866-4618, 06-46-565-111/18-30