Tudtad, hogy azok a marketingszakemberek, akik a blogolás útján juttatják el a kívánt információkat potenciális ügyfeleikhez, tizenháromszor nagyobb valószínűséggel élvezik a pozitív juttatásokat? És azt, hogy a negyedik hatalmi ág: a tömegmédia után, máris megszületett az ötödik is, mégpedig a szóbeszéd hatalma?
De mi is ez a blog?
"A blog egy olyan periodikusan, újabb bejegyzésekkel bővülő weboldal, amely ezek sorozatából áll, függetlenül attól, hogy mi az oldal témája, formája és hogy nyilvánosan elérhető-e. Témája sokrétű: lehet egyszerűen egy interneten közzétett személyes, egyéni napló, de lehet egyéni vagy csoportos véleménynyilvánítás vagy üzleti jellegű kommunikáció eszköze is." Írja az internet legnépszerűbb szabad enciklopédiája.
A blog szó a web log, vagyis a netes bejegyzés szóból származik, hazánkban közismerten Internetes napló néven terjedt el. Az igaz, hogy kezdetben magán jellegű bejegyzések születtek blog néven, és leginkább olyan Internet felhasználóktól, akik megosztották mindennapjaik történéseit a nagyvilággal, de az üzleti blog rohamos elterjedésének következtében ezek a magánjellegű bejegyzések egyre kevesebb szerephez jutnak. Napjainkban ugyanis a blog az üzleti világ egyik nagyon hatékony üzleti csatornájává vált.
De miért?
Az üzleti jellegű kommunikáció egyik legfőbb eszköze, a közösségi média használata és egy folyamatosan aktuális híreket megosztó internetes felület. Beszéltünk már korábbi cikkünkben egy jól menő vállalkozás felállításának alaplépéseiről, ám azt nem hangsúlyoztuk eléggé, hogy milyen fontos az üzletünk netes felületére is megfelelő időt szánni. Fontos bizony, mivel azok a marketingszakemberek, akik a blogolás eszközét használják, a kívánt információk ügyfeleikhez való eljuttatására, tizenháromszor nagyobb valószínűséggel élvezik a pozitív juttatásokat - derül ki egy 2014-es amerikai felmérésből. Tehát, ha eddig azt hitted, hogy a blogolás felesleges, akkor láthatod, hogy ez messze nem így van.
De hogyan lehet egy hiteles és nívós üzleti blogot megteremteni?
1. Ha egy sikeres blogot szeretnél indítani céged, üzleted, vállalkozásod számára, akkor végig kell gondolnod néhány alapdolgot induláskor. Ezek közé tartozik például, hogy mik azok az állandóan ismétlődő kérdések, amik felmerülhetnek szolgáltatásaiddal, termékeiddel kapcsolatban. Ezek megválaszolása egy alapja lehet a blogod indításnak.
2. A külföldi vállalti blogok feltérképezése egy jó blog alappillérei között szerepel. Nézz utána, hogy milyen típusú, tiédhez hasonló cégekhez kötődő blogokat lehet találni az interneten, és gyűjts ötletet a jobbakból táplálkozva.
3. Ügyelj a folyamatos frissülésre! Nem elég egy blogot jól összehozni, nagyon fontos, hogy a szinte naponta frissülő újdonságok mindig fel legyenek tűntetve blogodon, hiszen ezzel leszel piacképes, ezzel szerzel időről-időre nagyobb látogatottságot. És a nagyobb látogatottságból kifolyóan nagyobb lesz az érdeklődés is termékeid, szolgáltatásaid iránt.
4. Legyél interaktív! Készülj fel a kommentelők kérdészáporára, vagy épp a negatív hozzászólásokra, hiszen lesz mindkettőből bőven. Reagálj higgadtan és készségesen, hogy rögtön az elején meg legyen a potenciális vásárlókban a kellő bizalom a céged iránt.
5. Fontos a megfelelő design kiválasztása, hiszen egy első percben antipatikus blogra senki nem tér vissza szívesen. A letisztultság, a pasztell színek, "a kevesebb néha több" elve itt is beválhat, viszont kerüld a nagy mintákat, a kitűnni próbálás céljából megválasztott szivárvány színű sablonokat!
"Az egér hatalma"
Ha már blognál tartunk, fontos megemlítenünk, hogy nem csak üzleti vonatkozásban nő egyre inkább a bloggerek száma és szerepköre. Ugyanis folyamatosan tör utat magának a különböző internetes fórumok és naplók segítségével a civil média. A média agymosása ellen az úgynevezett "egér hatalma" ad lehetőséget, szinte bárkinek arra, hogy megfelelően reagálhasson a nem kívánt reklámok, a negatív hírek, vagy az antipatikus műsorok tömkelegére. Tehát, úgy tűnik, hogy a negyedik hatalmi ág: a tömegmédia után megszületett az ötödik, a szóbeszéd hatalma, melyet Word of Mouth-nak (WOM) vagy ahogy tréfásan, de nagyon találóan is szokták aposztrofálni; az „egérbeszéd” hatalmának nevezünk.
A blogolás tehát egy folyamatosan fejlődő és egyre nagyobb teret hódító új ága a médiának, melyről érdemes tudni és élni vele, akár egy jól menő vállalkozásról, akár a médiából ömlő információkra való reflektálásról van szó.