Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok továbbfejlesztése és kiszélesítése – TÁMOP 4.1.2-B.2-13/1-2013-0005
A Miskolci Egyetem Tanárképző Intézete az egri Eszterházy Károly Főiskola konzorciumi partnereként 2014. január–2015. június között, az Európai Unió támogatásával 80 millió forint költségvetésű projektet valósít meg. A munka célja a miskolci pedagógusképzés, pedagógus-továbbképzés megerősítése, különösen a hátránykompenzálás és a tantestületi szintű pedagógiai kultúraváltás közötti kapcsolatok szakszerű feltárása, s gyakorlatban való alkalmazásának biztosítása.
Az északkelet-magyarországi régió igen súlyos szociokulturális problémákkal küzd, amelynek megoldása társadalmi összefogást igényel. Jellegéből adódóan az iskola éppúgy a hátrányok lecsapódásának éppúgy egyik meghatározó helyszíne, mint a lehetséges hátránykompenzáló eszközök kipróbálásának. Ahhoz hogy ez utóbbi domináljon, átfogó, sok-sok szereplőt érintő szemléletváltásra van szükség.
Ezt célzó projektünk három fő pillérre épül: a) képzések, továbbképzések hátránykompenzáló módszerekkel való modernizálása; b) szakmai hálózatépítés a megyében; c) innovatív iskolakísérletek minimum két helyszínen.
HH és HHH intézményi gyakorlati (konvergencia) komponens
A pályázat célja a tanár szakos hallgatók szakmai gyakorlatának kiterjesztése a hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzetű tanulókat oktató köznevelési intézményekre – TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1.
A pályázatban 24 millió forintot nyertünk, melynek 80%-a kizárólag hallgatói ösztöndíjakra fordítható. 20 hallgatónk fog féléven keresztül komoly ösztöndíjban részesülni, ha vállalja, hogy a tanítási gyakorlatát (hospitálás, tanítási gyakorlat, összefüggő tanítási gyakorlat) olyan iskolában teljesíti, ahol a diákok legalább 40%-a halmozottan hátrányos helyzetű. Két iskolával működünk együtt a pályázat során, a miskolci Bencés Gimnáziummal és a hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskolával. A két iskola mentortanárai is részesülnek az ösztöndíjból. A pályázattal az a célunk, hogy felkészítsük hallgatóinak arra, hogy alkalmassá váljanak HHH-s gyerekek tanítására. A pályázat során a hallgatók elsajátítják a HHH-s gyerekek oktatásának elméleti és gyakorlati módszertanát, az iskolában pedig „élesben” ki is próbálják.
Táblázat
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Cras sed justo posuere, facilisis purus ac, sodales dui. Pellentesque sit amet risus luctus, molestie mi nec, volutpat nunc. Aliquam pretium sem nibh, eu luctus nunc euismod id. Ut suscipit arcu id felis pharetra, eu vulputate magna tincidunt. In rutrum egestas odio pharetra consectetur.
Fejléc1 | Fejléc2 | Fejléc3 | Fejléc4 |
---|---|---|---|
Cras sed justo posuere, facilisis purus ac, sodales dui. Pellentesque sit amet risus luctus, molestie mi nec, volutpat nunc. Aliquam pretium sem nibh, eu luctus nunc euismod id. | Aliquam pretium sem nibh | 302 | 1.203m |
t | t | t | t |
tt | t | t | tt |
tt | tt | t | tt |
d | t | t | t |
t | t | t | t |
t | t | t | t |
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Cras sed justo posuere, facilisis purus ac, sodales dui. Pellentesque sit amet risus luctus, molestie mi nec, volutpat nunc. Aliquam pretium sem nibh, eu luctus nunc euismod id. Ut suscipit arcu id felis pharetra, eu vulputate magna tincidunt. In rutrum egestas odio pharetra consectetur.