Finisben az önjáró gokartot építő miskolci egyetemi csapat

írta Sajtóközlemény, 2016. április 15–énMegosztás: FACEBOOKMegosztás: TWITTERMegosztás: GOOGLE+

AKTUALITÁSOK

Élmény és innováció, intelligencia és bátorság találkoznak tíz elszánt csapat küzdelmében a Bosch campuson április 23-án. Ahogy a jó gokart-versenyzőkből felnőtt korukban kiváló pilóták lesznek, úgy a ma önjáró gokartot fejlesztő tehetségek egyszer igazi önvezető járműveket fejleszthetnek majd.

Finisben az önjáró gokartot építő miskolci egyetemi csapat

Több száz hallgató és kiélezett küzdelem várható a Go-Kart, Go-Bosch! végső felvonásában

Az intelligencia és a bátorság találkozása

  • Elkészültek az önjáró gokartok a Bosch legmodernebb technikáival

  • 10 elszánt csapat, 8 felsőoktatási intézmény, 3 kategória, 1 kihívás

Élmény és innováció, intelligencia és bátorság találkoznak tíz elszánt csapat küzdelmében a Bosch campuson április 23-án. Ahogy a jó gokart-versenyzőkből felnőtt korukban kiváló pilóták lesznek, úgy a ma önjáró gokartot fejlesztő tehetségek egyszer igazi önvezető járműveket fejleszthetnek majd. A Go-Kart, Go-Bosch! harmadik, egyben záró évadának utolsó felvonásában az egyetemisták megidézik a jövőt.

A végső kihívás során három kategóriában mérkőznek meg a felsőoktatási intézmények összeszokott csapatai. A hatékony gokart kategóriában hibrid hajtóművel, fékenergia-visszanyeréssel és hátsó differenciálművel ellátott járművek indulnak. Az intelligens gokart kategóriában nevezett csapatok gokartjainak képesnek kell lenniük automatikusan parkolni, illetve egy betanított útvonalon végighaladva beállni a kijelölt parkolóhelyre. Ezek az okos gokartok automatikusan tartják a kijelölt sávot és maguktól vészfékeznek, ha akadállyal találkoznak. De ez mind nem elég, a két említett vezetősegéd összekapcsolásával adaptív sebességtartó automatikával is fel kell őket szerelni, így a gokart beállított sebességgel állandó távolságot tart az előtte haladó járműtől, miközben a saját sávját tartja. Erre épül a csúcskategória, az önjáró gokartok kategóriája, amely komoly feladatok elé állította a versenyzőket. A járművek nemcsak automatikusan navigálnak el a célhoz, hanem önjáróan teljesítenek adott forgalmi feladatokat szenzoraikra épülő vezetéstámogató rendszereik, illetve külső jelek segítségével.

„A csapatoknak a modern autók jövőbe mutató funkcionalitását kell minél ötletesebben és profibban megvalósítania a gokartjukban. A Bosch fontosnak érzi, hogy vonzóvá tegye a fiatalok számára a mérnöki pályát. A Go-Kart, Go-Bosch! rendezvény kreatív programja élettel tölti meg a szakmát. Szeretik a diákok és szeretjük mi is. Kiderül, melyik felsőoktatási intézmény hallgatói a legfelkészültebbek, a legkitartóbbak és a legtechnikásabbak.  ” – mondta el Javier González Pareja, a magyarországi Bosch csoport vezetője. A rendezvénysorozat fő célja a mérnök szakma és a gyakorlatias képzés népszerűsítése, felhívja a figyelmet arra, hogy miért jó mérnöknek lenni.

Hibrid és önjáró

A versenyhez a Bosch csapatonként egy-egy gokartot adott, illetve alkatrészeket, amelyeket kötelezően be kellett eddig építeni: egy önindítót és két - akkumulátoros fűnyíróban használt elektromotort. Ezekkel és a gokart gyári benzinmotorjának kombinálásával kellett hibrid hajtást megvalósítaniuk. Egy akkumulátoros fúrógép beépítésével pedig önindítót kellett tervezni és építeni, ami alkalmas a gokart benzinmotorjának beindításához. Radarok és kamerák segítségével automatikus vészfékezés, sávtartás, valamint adaptív sebességtartó automatika funkciókkal látták el gokartjaikat a csapatok. A Bosch a szakmai felkészítésben is segít. A versenyzők innovatív megoldásaikkal önjáró gokartokat hoztak létre

Mérnökök játéktere

A végső kihívásban nyolc hazai felsőoktatási intézmény tíz csapata méri össze a tudását (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem – BME Gokart Team; Kecskeméti Főiskola – GAMFkart; Miskolci Egyetem – ME-KART;  Nyíregyházi Egyetem – FORZA NYF KART; Óbudai Egyetem – G-OE-KART; Óbudai Egyetem – Safety Kart; Pannon Egyetem – Pannon-Racing; Pécsi Tudományegyetem – Sopianae Motorsport; Szent István Egyetem – G.B.G. Team; Szent István Egyetem – SZIe-Kart). A verseny izgalmai mellett a szórakozás is szerepet kap, lesz gokartozás, driftelés, technikai alapú szabadulós csapatjáték, az érdeklődők betekinthetnek a Bosch kulisszái mögé, ahol kiderül, mit rejt egy csúcstechnológiás munkahely. A rendezvény április 23-án, 9 órakor kezdődik és ingyenesen látogatható.

AKTUALITÁSOK: ajánló

az utolsó 4 cikk • összesen 385 cikkből

  • Szögi parádés játéka győzelmet ért Békésen!

    Szögi parádés játéka győzelmet ért Békésen! • 11 napja

    A hazai légiós, Krstic gyors öt pontjával kezdődött az alapszakasz első körének utolsó fordulója, ám válaszként Szögi meg sem állt tíz egységig. Szögi mellett Máté is két szép kosárral folytatta, így egy pontban gazdag első negyed ért véget közel egállal (25-24).

  • Hárompontosok nélkül nagyon nehéz nyerni!

    Hárompontosok nélkül nagyon nehéz nyerni! • 11 napja

    Hazai ziccerrel és vendég büntetőkkel indult a keleti rangadó. Máté sikeres tempódobásaival vétette magát észre, ám a Cápák nagyon elkapták a fonalat. Négy sikeres távolijukkal elléptek a Miskolctól (21-32).

  • „Megpróbáljuk megszólítani az egyetemistákat„

    „Megpróbáljuk megszólítani az egyetemistákat„ • 16 napja

    Olyan miskolci polgárokat szólítunk meg, akik a város kulturális életében jelentős szerepet játszanak, ebben a cikkben Béres Attilával, a Miskolci Nemzeti Színház igazgatójával készült interjúnk olvashatjátok.

  • A fagyöngy volt a témája a 12. Adventi ünnepi estnek

    A fagyöngy volt a témája a 12. Adventi ünnepi estnek • 19 napja

    A fagyöngy eredete a skandináv mitológiába nyúlik vissza, itt vált a szeretet jelképévé. A fagyöngy alatt adott csók pedig az örök szerelmet hozza magával a hiedelem szerint, és ez a hit manapság már az ünnepekkel jár kéz a kézben.

Megjelenik havonta

5000 példányban

Felelős kiadó

Prof. Dr. Torma András rektor

Főszerkesztő

Konyári György

Szerkesztő

Rada János

Képszerkesztő

Kiss Viktor

Angol nyelvi lektor

Somogyi Gyula

Korrektor

Szenderák Bence

Munkatársak

Báthori Kinga, Boldizsár Csongor, Harangi Tünde, Kiss Viktor, Kerekes Bernadett, Keszi Bálint, Kovács Eszter, Nagy Tomi, Ozsváth Cseke Gergő, Rada János, Schäffer Anett, Szabadi Martina Laura, Stumphauzer Laura, Tóth Orsolya, Tóth Evelin

ISSN

2064-3691

Tel.

06-70-866-4618, 06-46-565-111/18-30