Finisben az önjáró gokartot építő miskolci egyetemi csapat

írta Sajtóközlemény, 2016. április 15–énMegosztás: FACEBOOKMegosztás: TWITTERMegosztás: GOOGLE+

AKTUALITÁSOK

Élmény és innováció, intelligencia és bátorság találkoznak tíz elszánt csapat küzdelmében a Bosch campuson április 23-án. Ahogy a jó gokart-versenyzőkből felnőtt korukban kiváló pilóták lesznek, úgy a ma önjáró gokartot fejlesztő tehetségek egyszer igazi önvezető járműveket fejleszthetnek majd.

Finisben az önjáró gokartot építő miskolci egyetemi csapat

Több száz hallgató és kiélezett küzdelem várható a Go-Kart, Go-Bosch! végső felvonásában

Az intelligencia és a bátorság találkozása

  • Elkészültek az önjáró gokartok a Bosch legmodernebb technikáival

  • 10 elszánt csapat, 8 felsőoktatási intézmény, 3 kategória, 1 kihívás

Élmény és innováció, intelligencia és bátorság találkoznak tíz elszánt csapat küzdelmében a Bosch campuson április 23-án. Ahogy a jó gokart-versenyzőkből felnőtt korukban kiváló pilóták lesznek, úgy a ma önjáró gokartot fejlesztő tehetségek egyszer igazi önvezető járműveket fejleszthetnek majd. A Go-Kart, Go-Bosch! harmadik, egyben záró évadának utolsó felvonásában az egyetemisták megidézik a jövőt.

A végső kihívás során három kategóriában mérkőznek meg a felsőoktatási intézmények összeszokott csapatai. A hatékony gokart kategóriában hibrid hajtóművel, fékenergia-visszanyeréssel és hátsó differenciálművel ellátott járművek indulnak. Az intelligens gokart kategóriában nevezett csapatok gokartjainak képesnek kell lenniük automatikusan parkolni, illetve egy betanított útvonalon végighaladva beállni a kijelölt parkolóhelyre. Ezek az okos gokartok automatikusan tartják a kijelölt sávot és maguktól vészfékeznek, ha akadállyal találkoznak. De ez mind nem elég, a két említett vezetősegéd összekapcsolásával adaptív sebességtartó automatikával is fel kell őket szerelni, így a gokart beállított sebességgel állandó távolságot tart az előtte haladó járműtől, miközben a saját sávját tartja. Erre épül a csúcskategória, az önjáró gokartok kategóriája, amely komoly feladatok elé állította a versenyzőket. A járművek nemcsak automatikusan navigálnak el a célhoz, hanem önjáróan teljesítenek adott forgalmi feladatokat szenzoraikra épülő vezetéstámogató rendszereik, illetve külső jelek segítségével.

„A csapatoknak a modern autók jövőbe mutató funkcionalitását kell minél ötletesebben és profibban megvalósítania a gokartjukban. A Bosch fontosnak érzi, hogy vonzóvá tegye a fiatalok számára a mérnöki pályát. A Go-Kart, Go-Bosch! rendezvény kreatív programja élettel tölti meg a szakmát. Szeretik a diákok és szeretjük mi is. Kiderül, melyik felsőoktatási intézmény hallgatói a legfelkészültebbek, a legkitartóbbak és a legtechnikásabbak.  ” – mondta el Javier González Pareja, a magyarországi Bosch csoport vezetője. A rendezvénysorozat fő célja a mérnök szakma és a gyakorlatias képzés népszerűsítése, felhívja a figyelmet arra, hogy miért jó mérnöknek lenni.

Hibrid és önjáró

A versenyhez a Bosch csapatonként egy-egy gokartot adott, illetve alkatrészeket, amelyeket kötelezően be kellett eddig építeni: egy önindítót és két - akkumulátoros fűnyíróban használt elektromotort. Ezekkel és a gokart gyári benzinmotorjának kombinálásával kellett hibrid hajtást megvalósítaniuk. Egy akkumulátoros fúrógép beépítésével pedig önindítót kellett tervezni és építeni, ami alkalmas a gokart benzinmotorjának beindításához. Radarok és kamerák segítségével automatikus vészfékezés, sávtartás, valamint adaptív sebességtartó automatika funkciókkal látták el gokartjaikat a csapatok. A Bosch a szakmai felkészítésben is segít. A versenyzők innovatív megoldásaikkal önjáró gokartokat hoztak létre

Mérnökök játéktere

A végső kihívásban nyolc hazai felsőoktatási intézmény tíz csapata méri össze a tudását (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem – BME Gokart Team; Kecskeméti Főiskola – GAMFkart; Miskolci Egyetem – ME-KART;  Nyíregyházi Egyetem – FORZA NYF KART; Óbudai Egyetem – G-OE-KART; Óbudai Egyetem – Safety Kart; Pannon Egyetem – Pannon-Racing; Pécsi Tudományegyetem – Sopianae Motorsport; Szent István Egyetem – G.B.G. Team; Szent István Egyetem – SZIe-Kart). A verseny izgalmai mellett a szórakozás is szerepet kap, lesz gokartozás, driftelés, technikai alapú szabadulós csapatjáték, az érdeklődők betekinthetnek a Bosch kulisszái mögé, ahol kiderül, mit rejt egy csúcstechnológiás munkahely. A rendezvény április 23-án, 9 órakor kezdődik és ingyenesen látogatható.

AKTUALITÁSOK: ajánló

az utolsó 4 cikk • összesen 613 cikkből

  • Kortárs Hangon 2023 Nemzetközi Irodalmi pályázat

    Kortárs Hangon 2023 Nemzetközi Irodalmi pályázat • 687 napja

    Az Eszterházy Károly Egyetem már 19. éve szervezi a Kortárs Hangon Nemzetközi Irodalmi Pályázatot, melyen a határainkon túli egyetemek magyar hallgatói is többször sikeresen szerepeltek. A nemzetközi irodalmi pályázat vers és kispróza műfajban kínál lehetőséget tehetséges hallgatóknak. A pályázat célkitűzése, hogy a Kárpát-medencében magyar nyelven tanuló egyetemi hallgatóknak anyanyelvápoló tehetséggondozó fórumot biztosítsanak.

  • Történelmi sporteseményre készül a Miskolci Egyetem

    Történelmi sporteseményre készül a Miskolci Egyetem • 808 napja

    Miskolc, 2022. szeptember 9. - A 2022-es Európai Egyetemi Játékokon elért kimagasló eredményeihez gratulált sportolóinak a Miskolci Egyetem vezetése és a MEAFC sportklub.

  • Állami elismerést kaptak a Miskolci Egyetem oktatói

    Állami elismerést kaptak a Miskolci Egyetem oktatói • 829 napja

    A Miskolci Egyetem öt tanára is állami elismerést kapott az államalapítás ünnepén. Az augusztus 20. alkalmából adományozható kitüntetéseket Csák János kultúráért és innovációért felelős miniszter és Vitályos Eszter, a tárca parlamenti államtitkára adta át Budapesten, a Pesti Vigadóban.

  • Pont Ott Parti karonfogva a Miskolci Egyetemen

    Pont Ott Parti karonfogva a Miskolci Egyetemen • 866 napja

    Könnyed bemutatkozó programokkal, fiatalos koncertekkel, ingyenes programsorozattal készül a Miskolci Egyetem a 2022-es ponthatárhúzásra. A miskolci Pont Ott Parti az Egyetemvárosban várja a fiatalokat július 21-én, csütörtökön délután 5 óra és este 11 óra között.

Megjelenik havonta

5000 példányban

Felelős kiadó

Prof. Dr. Horváth Zita rektor

Főszerkesztő

Konyári György

Szerkesztő

Berényi Barbara

Képszerkesztő

Kiss Viktor

Angol nyelvi lektor

Oláh Zsófia

Korrektor

Szenderák Bence

Munkatársak

Berényi Barbara, Balázs Zsófia, Fülöp Petra, Hedrich László, Kiss Viktor, Kecsmár Gergő, Molnár Balázs, Rada János, Venczel-Tóth Evelin, Zsiga Bianka, Smolnicki Szilárd, Oláh Zsófia, Siroki Andrea, Somoskői Dóra

ISSN

2064-3691

Tel.

06-70-866-4618, 06-46-565-111/18-30