A záró szezonban is nyerni akart a miskolci gokartépítő csapat
Ismét taroltak, övék az abszolút győzelem
Lezárult az önjáró gokartok 3 éves diadala
Kiélezett küzdelemmel zárult a három éve életre hívott Go-Kart, Go-Bosch! verseny, ahol nyolc felsőoktatási intézmény tíz csapata csúcstechnológiás alkatrészek és innovatív technológiák felhasználásával intelligens gokartokat épített. A feladat bonyolult volt: a hazai műszaki felsőoktatás legtehetségesebb diákjai a Boschtól kapott vadonatúj gokartokat szerelték fel a jövő technikáival, szenzorokkal, kamerákkal és radarokkal. A fiatalok önjáró, azaz önmagukat vezetni képes járműveket alkottak, ráadásul fúrógépből kellett önindítót, fűnyíróból pedig hibridhajtást készíteniük. A beépített alkatrészek és hétköznapi szerszámok mind a Bosch fejlesztései, amelyeket a csapatok kreatívan használtak fel. Nem kis nyereményekért folyt a küzdelem, a junior és senior csapatok esetében is 3-3 díjkategória került meghirdetésre. Komoly és szigorú szakmai zsűri értékelte a masinákat és azokat a műszaki megoldás alapján pontozta. Ez alapján Hatékony gokart, Intelligens gokart és Önjáró gokart kategóriákban díjaztak. Mindhárom kategóriára szabadon lehetett nevezni, így egy csapat akár mindháromban is indulhatott.
A Miskolci Egyetem ME-KART csapata cserélődő flottával ugyan, de az elmúlt 3 év alatt mindig győzelemre vitte a gokartját. 2014-ben az abszolút győztesnek járó babért elnyerő csapat tavaly is a dobogón állt, és a felkészülés alatt most is minden lehetőséget, pillanatot kihasználtak, hogy elképzeléseik, megvalósításaik bombabiztosan működjenek. A miskolci mérnökhallgatók idén sem elégedtek meg a versenyt kiíró óriáscég elvárásaival, maguk számára még magasabb mércét állítottak.
Az autógyártók fejlesztési részlegei az elmúlt években nagy sebességre kapcsoltak az alternatív hajtást illetően, szem előtt tartva a hatékonyságot és a hosszú távú teljesítményt. A hatékony gokart kategóriában olyan gokartot kellett építeni, amelyet hibrid hajtómű hozott mozgásba, valamint fel kellett szerelni a járműveket fékenergia-visszanyeréssel és hátsó differenciálművel. Ebben a kategóriában a miskolci különítmény a III. helyezést érte el. Mind a tíz csapat benevezett az intelligens gokart kategóriába, amelyben a miskolciak a II. helyet hozták el. A pontozásba a párhuzamos és merőleges parkolás, otthoni környezetben parkolás, vészfékezés, sávtartás és automatikus távtartás számított bele. Az autonóm közlekedés vízióját keltette életre a harmadik, önjáró gokart kategória, itt nemcsak automatikusan navigálnak el a gokartok a megadott úti célhoz, hanem saját szenzorjaikra épülő vezetéstámogató rendszereik, illetve külső jelek segítségével bizonyos forgalmi szituációkban önjárók. A pontozásba a lámpa- és tábla felismerés, az ultrahang navigáció és a GPS navigáció számított bele. Az I. helyezést, vagyis a királykategóriát is a miskolciak hozták el.
Így aztán az elmúlt 3 év, a végső kihívás abszolút győztes csapata is a Miskolci Egyetem ME-KART gárdája lett. A profizmus és a kreativitás együttese mellett az összetartás ereje vezette a csapatot a győzelemhez. Horváth Tibor Bosch mentor és Trohák Attila, Szabó Tamás felkészítő tanárok mellett mindenképp érdemes megjegyeznünk a csapat összes tagjának nevét is, mert biztosak vagyunk abban, hogy hallani fogunk még róluk: Bálint Dániel, Bodolai Máté, Forgács Zsófia, Földi Szabolcs, Király Károly, Kiss Dávid, Koba Máté, Kovács Gergely, L. Kiss Márton, Novák Jusztina, Salamon Balázs, Sebők Attila, Sike Zoltán.