A 70 éves Formula-1 idei szezon kezdete

írta Smolnicki Szilárd, 2020. április 2–ánMegosztás: FACEBOOKMegosztás: TWITTERMegosztás: GOOGLE+

SZABADTÉR

Fennállásának 70. évét valószínűleg nem így képzelte el a Formula-1, amely eddigi leghosszabb, 22 futamból álló idényét szerette volna abszolválni. Most azonban úgy tűnik, az utóbbi évek legcsonkább szezonja elé nézünk.

A 70 éves Formula-1 idei szezon kezdete

Inkább kérdésből van több, mint válaszból, és az elképesztőbbnél elképesztőbb teóriákból. A Formula-1 mezőnye előtt ugyanis nem aludtak ki a piros lámpák Melbourne-ben a március 15-ei hétvégén, miután a döntéshozók törölték/elhalasztották az Ausztrál Nagydíjat a koronavírus terjedése miatt. A folytatás teljesen képlékeny, hiszen napokkal később mind a bahreini, mind a vietnámi futamot elhalasztották, így,  ha az előzetesen kikiáltott versenynaptár dátumait vesszük alapul  a szezon leghamarabb május 3-án, a Holland Nagydíjon veheti kezdetét. Sok esély azonban erre sincs, egyes pletykák szerint ugyanis a június 7-ei Azerbajdzsáni Nagydíj valójában az első, melyre potenciálisan is esélyt látnak a szervezők. Ez pedig azt jelenti, hogy az eredetileg 8 hónapos idényt 6 hónapba próbálnak beszűkíteni, melyet elsősorban a szokásos 1 hónapos nyári szünet eltörlésével, a 3 helyett 2 napos versenyhétvégék kialakításával oldanának meg.

És, hogy mit lehet várni a szezontól, ha elkezdődik egyszer? Az idei év kissé háttérbe szorult fejlesztések terén – igaz cáfolja ezt a Mercedes ún. DAS kormányrendszere –, tekintettel arra, hogy 2021-re nagyobb volumenű változások lesznek a sportág életében, hála a lejáró Concorde-szerződéseknek. Apróbb változtatások azonban történtek, az idei évtől az FIA két szenzorral méri az üzemanyag átfolyási adatait, mivel az ellenfelek gyanúja szerint a Ferrari ennek hiánya miatt ért el nagyobb motorerőt tavaly. Kötelezik a csapatokat, hogy az autók első szárnyainak véglapjait szénszálötvözetből készítsék, mellyel a defektek számát szeretnék csökkenteni a párharcok során. Segítik továbbá azon csapatok munkáját, amelyek kevésbé megbízható kinetikus energiaátalakító rendszerrel – MGU-K, a motor főkomponense – rendelkeznek, ugyanis ezekből már kettő helyett hármat használhatnak a pilóták egy évben.

Az előzetes tesztek alapján nehéz ugyan megítélni, de kiindulva abból, hogy az előző évhez képest nagyobb mérvű változás nem történt sem a motorban, sem a gumikban, sem aerodinamikai szempontból; így egy kiélezett, akár 3 csapat pilótáiból álló hajsza indulhat meg a világbajnoki címért.

Hamilton hetedszer? Vettel ötödször? Esetleg Leclerc vagy Verstappen, vagy valaki egészen más nevet majd utoljára?

(1.) Fotó: internet
(2.) Fotó: GettyImages / formula1.com

SZABADTÉR: ajánló

az utolsó 4 cikk • összesen 141 cikkből

  • Nyári programok 2020

    Nyári programok 2020 • 143 napja

    Habár még nem teljesen tűntek el a korlátozások az országban, már sokkal szabadabban, de még mindig elővigyázatosan kezdhetünk el tervezni egy-egy nyári kiruccanást és szabadtéri programot.

  • Számos jelenlegi és egykori oktatónk kapott kitüntetést Miskolc város napján

    Számos jelenlegi és egykori oktatónk kapott kitüntetést Miskolc város napján • 158 napja

    Régi hagyomány, hogy május 11-én, Miskolc város napján a város kitüntetésekkel ismeri el a miskolci polgárok és szervezetek kiemelkedő munkáját. Az idei kitüntetettek között kiemelkedően sok, 11 fő nem csak a városnak, de egyetemünknek is egykori vagy jelenlegi polgára.

  • KJI Esszépályázati felhívás 2020 - Határidőváltozás!

    KJI Esszépályázati felhívás 2020 - Határidőváltozás! • 202 napja

    A Kisebbségi Jogvédő Intézet esszépályázatot hirdet külhoni és magyarországi egyetemi hallgatóknak (jogász, társadalomtudományi, politológus szak), fiatal jogászoknak és kisebbségvédelemmel foglalkozó pályakezdő külhoni fiataloknak az alábbiak szerint.

  • A 70 éves Formula-1 idei szezon kezdete

    A 70 éves Formula-1 idei szezon kezdete • 202 napja

    Fennállásának 70. évét valószínűleg nem így képzelte el a Formula-1, amely eddigi leghosszabb, 22 futamból álló idényét szerette volna abszolválni. Most azonban úgy tűnik, az utóbbi évek legcsonkább szezonja elé nézünk.

Megjelenik havonta

5000 példányban

Felelős kiadó

Prof. Dr. Torma András rektor

Főszerkesztő

Konyári György

Szerkesztő

Tóth Evelin

Képszerkesztő

Kiss Viktor

Angol nyelvi lektor

Somogyi Gyula

Korrektor

Szenderák Bence

Munkatársak

Báthori Kinga, Boldizsár Csongor, Harangi Tünde, Kiss Viktor, Kerekes Bernadett, Keszi Bálint, Kovács Eszter, Nagy Tomi, Ozsváth Cseke Gergő, Rada János, Schäffer Anett, Szabadi Martina Laura, Stumphauzer Laura, Tóth Orsolya, Tóth Evelin

ISSN

2064-3691

Tel.

06-70-866-4618, 06-46-565-111/18-30