Inkább kérdésből van több, mint válaszból, és az elképesztőbbnél elképesztőbb teóriákból. A Formula-1 mezőnye előtt ugyanis nem aludtak ki a piros lámpák Melbourne-ben a március 15-ei hétvégén, miután a döntéshozók törölték/elhalasztották az Ausztrál Nagydíjat a koronavírus terjedése miatt. A folytatás teljesen képlékeny, hiszen napokkal később mind a bahreini, mind a vietnámi futamot elhalasztották, így, ha az előzetesen kikiáltott versenynaptár dátumait vesszük alapul a szezon leghamarabb május 3-án, a Holland Nagydíjon veheti kezdetét. Sok esély azonban erre sincs, egyes pletykák szerint ugyanis a június 7-ei Azerbajdzsáni Nagydíj valójában az első, melyre potenciálisan is esélyt látnak a szervezők. Ez pedig azt jelenti, hogy az eredetileg 8 hónapos idényt 6 hónapba próbálnak beszűkíteni, melyet elsősorban a szokásos 1 hónapos nyári szünet eltörlésével, a 3 helyett 2 napos versenyhétvégék kialakításával oldanának meg.
És, hogy mit lehet várni a szezontól, ha elkezdődik egyszer? Az idei év kissé háttérbe szorult fejlesztések terén – igaz cáfolja ezt a Mercedes ún. DAS kormányrendszere –, tekintettel arra, hogy 2021-re nagyobb volumenű változások lesznek a sportág életében, hála a lejáró Concorde-szerződéseknek. Apróbb változtatások azonban történtek, az idei évtől az FIA két szenzorral méri az üzemanyag átfolyási adatait, mivel az ellenfelek gyanúja szerint a Ferrari ennek hiánya miatt ért el nagyobb motorerőt tavaly. Kötelezik a csapatokat, hogy az autók első szárnyainak véglapjait szénszálötvözetből készítsék, mellyel a defektek számát szeretnék csökkenteni a párharcok során. Segítik továbbá azon csapatok munkáját, amelyek kevésbé megbízható kinetikus energiaátalakító rendszerrel – MGU-K, a motor főkomponense – rendelkeznek, ugyanis ezekből már kettő helyett hármat használhatnak a pilóták egy évben.
Az előzetes tesztek alapján nehéz ugyan megítélni, de kiindulva abból, hogy az előző évhez képest nagyobb mérvű változás nem történt sem a motorban, sem a gumikban, sem aerodinamikai szempontból; így egy kiélezett, akár 3 csapat pilótáiból álló hajsza indulhat meg a világbajnoki címért.
Hamilton hetedszer? Vettel ötödször? Esetleg Leclerc vagy Verstappen, vagy valaki egészen más nevet majd utoljára?
(1.) Fotó: internet
(2.) Fotó: GettyImages / formula1.com